پشتیبانی و دانلود

اپلیکیشن های VISAGRAND :

(به زودی در دسترس خواهند بود.)

تماس سریع:
واتس اپ: +1234567890 toronto@visagrand.com
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA چیست؟

ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA چیست؟

بررسی صلاحیت نیروی کار خارجی برای کار در کانادا تحت عنوان ارزیابی تاثیر بازار کار (Labour Market Impact Assessment) شناخته می شود، که قبلا تحت عنوان نظر بازار کار (Labour Market Opinion) شناخته می شد. در این مقاله و کلیه نوشته های وبسایت ویزا گراند منظور از LMIA همان «ارزیابی تاثیر بازار کار» است.

در اکثر مواقع قبل از استخدام کارفرما برای جذب یک نیروی کار خارجی باید تأیید دولت را دریافت کند.

ارزیابی تاثیر بازار کار:

برای دریافت LMIA مثبت، کارمندی که پرونده شما را بررسی می کند باید تعیین کند که استخدام یک کارگر خارجی اثر مثبت یا خنثی در بازار کار کانادا خواهد داشت. در میان عوامل دیگر، باید روشن باشد که هیچ کانادایی واجد شرایط به نفع کارگر خارجی حذف نمی شود. همچنین نیروی کار خارجی نیز از دستمزد و مزایای استاندارد فدرال و استانی برخوردار است. توجه داشته باشید که منظور از کارگر همان نیروی کار یا به عبارت دیگر همان متقاضی کار است.

فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار بسته به اینکه نیروی خارجی برای استان کبک درخواست نماید یا خیر متفاوت است. نیروی کار خارجی به صورت عمده در طبقه های «دستمزد بالا» ، «دستمزد پایین» ، «مراقبت و نگهداری» ، «نیروی کار فصلی ویژه کشاورزی» و «گروه کشاورزی» طبقه بندی می شوند. عموما برای مشاغلی که ایرانیان برای آنها قصد مهاجرت را دارند در یکی از دو گروه اول طبقه بندی می شوند. برای بررسی این موضوع میانگین درآمد افراد در ایالت را مورد بررسی قرار می دهند. افرادی که کمتر از میانگین آن ایالت درآمد داشته باشند به عنوان «دستمزد پایین» و افرادی که بیشتر از میانگیم درآمد داشته باشند به عنوان «دستمزد بالا» طبقه بندی می شوند. بسته به قرار گرفتن متقاضی در هر کدام از این دسته ها، استانداردهای خاصی در «ارزیابی تاثیر بازار کار» لحاظ می شود.

به طور کلی، تمام کارفرمایان کانادایی باید مدارک و مستنداتی مبنی بر تلاش برای پیدا کردن شهروندان واجد شرایط کانادایی یا ساکنین دائمی کانادا (افرادی که اقامت دائم دارند) برای پر کردن موقعیت های شغلی ارائه دهند. کارفرما باید ثابت کند که تلاش خود را برای پر کردن موقعیت شغلی از میان افراد کانادایی انجام داده و موفق به پیدا کردن شخصی مناسب از داخل کانادا نبوده و به همین دلیل به دنبال نیروی کار خارجی بوده است. علاوه بر این، پس از شروع فعالیت نیروی خارجی در کانادا، مدارک کارفرما ممکن است بازبینی شوند تا از صحت انطباق با قوانین کانادا اطمینان حاصل شود. نتیجه (LMIA) تنها برای ۶ ماه دارای اعتبار می باشد.

کارفرمایان می بایست درخواست را از طریق وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا ثبت نمایند.

برای درخواست اجازه کار در کانادا متقاضی باید ۴ مدرک زیر را آماده کند:

  • نامه پیشنهاد کار.
  • قرارداد رسمی.
  • یک نسخه از نامه ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA).
  • شماره نامه LMIA.
5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک نظر